2010-11-25 - Regulamin organizacyjny Domu Kultury (Wersja artykułu: 8 data: 2012-02-01 17:02:40 edytowana przez: administrator)
REGULAMIN
ORGANIZACYJNY DOMU KULTURY W PYSZNICY
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Dom Kultury w Pysznicy zwanej dalej Domem Kultury prowadzi działalność w oparciu o Statut nadany Uchwałą NRXXXV/189/1994r Rady Gminy w Pysznicy z dnia 26 stycznia 1994 r .
§ 2
Niniejszy regulamin ustala organizację wewnętrzną oraz zadania i zakresy działalności stanowisk pracy wchodzących w skład Domu Kultury w Pysznicy.
II. KIEROWNICTWO
§ 3
1.Pracą Domu Kultury kieruje Dyrektor.
2.Dyrektor reprezentuje Dom Kultury na zewnątrz.
3.Dyrektor ustala plan działalności Domu Kultury, prowadzi samodzielną politykę kadrową.
4.Dyrektor zatrudnia pracowników Domu Kultury i jest ich zwierzchnikiem służbowym.
5.Dysponuje środkami majątkowymi Domu Kultury w granicach ustalonych w przepisach prawnych.
6.W czasie nieobecności Dyrektora zastępstwo pełni osoba przez niego wyznaczona.
7.Pracownicy są odpowiedzialni przed Dyrektorem za należytą organizację pracy na powierzonym stanowisku.
8.Zapewnia ochronę mienia /przed kradzieżą, zniszczeniem/.
9.Zapewnia pracownikom Domu Kultury odpowiednie warunki pracy oraz zabezpiecza odpowiednie warunki socjalno-bytowe /gwarantowane ustawodawstwem pracy, przepisami BHP i ppoż./
10.Przyjmuje skargi i wnioski, rozpatruje je i udziela odpowiedzi.
11.Opracowuje sprawozdania opisowe.
12.Sporządza i zatwierdza:
-plany finansowo-rzeczowe,
-sprawozdania finansowe i sprawozdania do GUS,
-dokumenty kadrowe dotyczące zatrudnienia i zwalniania,
-dokumenty dotyczące przemieszczania i zbywania składników majątkowych,
-delegacje służbowe.
13.Dyrektor Domu Kultury odpowiedzialny jest za :
- Realizację ustalonych zadań,
- Prowadzenie i nadzorowanie całokształtu zadań związanych z działalnością Domu Kultury,
- Skutki faktyczne i prawne podejmowanych decyzji,
- Celowe i trafne wydatkowanie środków finansowych,
- Racjonalne wykorzystanie majątku Domu Kultury,
- Warunki pracy i dyscyplinę pracy w Domu Kultury oraz organizację kontroli wewnętrznej,
- Prawidłowe ustalenie polityki kadrowej i właściwy dobór pracowników,
III. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA
§ 4
W skład Domu Kultury wchodzą następujące stanowiska pracy:
- instruktor ds. artystyczno-organizacyjnych
- instruktor ds. organizacji czasu wolnego
- Główny księgowy
IV. ZADANIA STANOWISK PRACY
1. Instruktor ds. artystyczno-organizacyjnych:
- prowadzi zajęcia Rękodzieła Artystycznego ,,Supełek”
- sporządza do 25 każdego miesiąca listę uczestników zajęć Ogniska Muzycznego w celu ustalenia płatności za zajęcia – zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora
i Regulaminem Ogniska Artystycznego
- opracowuje i realizuje plan imprez kulturalnych i sportowych
- opiekuje się zespołami działającymi w ramach Ogniska Artystycznego
- organizuje w placówce i na terenie Pysznica różnego rodzaju imprezy z udziałem zespołów amatorskich i zawodowych,
- opracowuje i realizuje plan wystaw, konkursów itp. imprez,
- wykonuje scenografię wg. potrzeb oraz plakaty informacyjne związane z działalnością placówki,
- dokumentuje deklaracje uczestnictwa w zajęciach,
- prowadzi kronikę ,archiwizuje zdjęcia, a także dba o aktualizację strony internetowej DK
- prowadzi sprawy związane z pozyskiwaniem funduszy strukturalnych, innych programów unijnych oraz z innych źródeł,
- współpracuje placówkami oświatowymi z działem promocji Urzędu Gminy, w zakresie: promocji DK i Gminy Pysznica
2. Instruktor ds. organizacji czasu wolnego:
- prowadzi działalność edukacyjną w zakresie podnoszenia kultury fizycznej w środowisku lokalnym,
- podejmuje działania w środowisku mające na celu wyrobienie nawyków uprawniania gimnastyki i sportu,
- w atrakcyjny sposób organizuje czas wolny dla dzieci i młodzieży, a także dla dorosłych, poprzez organizację zajęć rekreacyjno- sportowych,
- prowadzi działania profilaktyczne mające na celu przeciwdziałanie patologiom społecznym jak również przyczynia się do niwelowania ujemnych skutków
niedostatecznej aktywności fizycznej,
- inicjuje i popularyzuje zajęcia sportowe i rekreacyjne na terenie gminy,
- odkrywa sportowe talenty i służy im radą a także pomocą w rozwoju pasji sportowej,
- pobudza do aktywności i uczy pracy zespołowej,
- organizuje gminne imprezy sportowo – rekreacyjne, które ma mają na celu popularyzację różnych dyscyplin sportowych,
- organizuje olimpiady sportowe dla ukazania efektów pracy w sekcjach sportowych,
- współpracuje z nauczycielami z terenu Gminy Pysznica i wspólnie wypracowuje organizację czasu wolnego dla dzieci i młodzieży,
- sporządza Gminny Kalendarz Imprez Sportowych dostosowany do poszczególnych szkół i potrzeb mieszkańców Gminy Pysznica,
- pozyskuje nowych partnerów do aktywizacji sportowej środowiska,
- włącza inne instytucje i organizacje działające w środowisku do wspomagania merytorycznego zadania działającego na terenie programu -Animator Moje Boisko Orlik 2012,
Ponadto ma obowiązek:
- Czuwać nad bezpieczeństwem swoich podopiecznych,
- Dbać o bazę sprzętową rozwijania sportu ,
- Dbać o przestrzeganie Regulaminów dotyczących zasad korzystania z obiektów sportowych na terenie Gminy Pysznica,
- Starać się pozyskiwać fundusze z różnych źródeł ,
- Doskonalić umiejętności poprzez uczestnictwo w różnych formach szkoleniowych,
- Prowadzić wymaganą dokumentację,
- Dbać o aktualizację strony internetowej DK
3. Główny księgowy:
- przestrzega zakresu obowiązków wynikających z przepisów ustawy o finansach publicznych i rachunkowości,
-odpowiada za prowadzenie rachunkowości Domu Kultury zgodnie z obowiązującymi przepisami i z zasadami, polegające przede wszystkim na:
a) zorganizowaniu, sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów.
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu sprawozdawczości finansowej.
c) nadzorowaniu całokształtu prac w zakresie rachunkowości.
- analizuje wykorzystanie środków przydzielonych z budżetu lub środki poza budżetowych i innych będących w dyspozycji Domu Kultury
- dokonuje zmian w budżecie
- opracowuje sprawozdania finansowego z wykonania budżetu,
- zatwierdza wszystkie operacje finansowe i majątkowe.
§ 5
Rozkład czasu pracy pracowników Domu Kultury oraz jego wymiar w poszczególnych dniach tygodnia ustala Dyrektor.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 6
1.Szczegółową strukturę organizacyjną określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu.
2.Pracownicy, którzy z tytułu wykonywania swych czynności mają powierzony majątek stanowiący własność Domu Kultury są za niego materialnie odpowiedzialni.
3.W sprawach nie objętych postanowieniami regulaminu decyduje Dyrektor .
4.Dla zapewnienia pełnej koordynacji działalności Domu Kultury wszystkie osoby są zobowiązane ze sobą współpracować.
5.Przez współpracę należy rozumieć wspólne działania przy organizacji i realizacji imprez organizowanych przez Dom Kultury jak również m.in.:
a- wspólne załatwianie spraw i zadań kompleksowych :
- opracowywanie planów finansowo- rzeczowych na każdy rok,
- opracowywanie kalendarzy imprez, sprawozdań z w/w planów.
§ 7
Zmiany niniejszego regulaminu mogą być dokonywane w sposób w jaki Regulamin został wprowadzony w życie.
Załączniki:
Utworzony przez administrator dnia 2010-11-25
Numer wersji | Zmodyfikowany przez | Data edycji | ZOBACZ | ||||
9 | administrator | 2019-10-10 11:54:01 | Zobacz | ||||
8 | administrator | 2012-02-01 17:02:40 | Zobacz | ||||
7 | administrator | 2011-10-11 13:42:32 | Zobacz | ||||
6 | administrator | 2010-11-25 12:03:25 | Zobacz | ||||
5 | administrator | 2010-11-25 12:03:12 | Zobacz | ||||
Pokaż wszystkie |