2010-11-25 - Regulamin organizacyjny Domu Kultury (Wersja artykułu: 5 data: 2010-11-25 12:03:12 edytowana przez: administrator)
REGULAMIN
ORGANIZACYJNY DOMU KULTURY W PYSZNICY
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Dom Kultury w Pysznicy zwanej dalej Domem Kultury prowadzi działalność w oparciu o Statut nadany Uchwałą NRXXXV/189/1994r Rady Gminy w Pysznicy z dnia 26 stycznia 1994 r .
§ 2
Niniejszy regulamin ustala organizację wewnętrzną oraz zadania i zakresy działalności stanowisk pracy wchodzących w skład Domu Kultury w Pysznicy.
II. KIEROWNICTWO
§ 3
1.Pracą Domu Kultury kieruje Dyrektor.
2.Dyrektor reprezentuje Dom Kultury na zewnątrz.
3.Dyrektor ustala plan działalności Domu Kultury, prowadzi samodzielną politykę kadrową.
4.Dyrektor zatrudnia pracowników Domu Kultury i jest ich zwierzchnikiem służbowym.
5.Dysponuje środkami majątkowymi Domu Kultury w granicach ustalonych w przepisach
prawnych.
6.W czasie nieobecności Dyrektora zastępstwo pełni osoba przez niego wyznaczona.
7.Pracownicy są odpowiedzialni przed Dyrektorem za należytą organizację pracy na
powierzonym stanowisku.
8.Zapewnia ochronę mienia /przed kradzieżą, zniszczeniem/.
9.Zapewnia pracownikom Domu Kultury odpowiednie warunki pracy oraz zabezpiecza
odpowiednie warunki socjalno-bytowe /gwarantowane ustawodawstwem pracy, przepisami
BHP i ppoż.
10.Przyjmuje skargi i wnioski, rozpatruje je i udziela odpowiedzi.
11.Opracowuje sprawozdania opisowe.
12.Sporządza i zatwierdza:
-plany finansowo-rzeczowe,
-sprawozdania finansowe i sprawozdania do GUS,
-dokumenty kadrowe dotyczące zatrudnienia i zwalniania,
-dokumenty dotyczące przemieszczania i zbywania składników majątkowych,
-delegacje służbowe.
13.Dyrektor Domu Kultury odpowiedzialny jest za :
- Realizację ustalonych zadań,
- Prowadzenie i nadzorowanie całokształtu zadań związanych z działalnością Domu Kultury,
- Skutki faktyczne i prawne podejmowanych decyzji,
- Celowe i trafne wydatkowanie środków finansowych,
- Racjonalne wykorzystanie majątku Domu Kultury,
- Warunki pracy i dyscyplinę pracy w Domu Kultury oraz organizację kontroli wewnętrznej,
- Prawidłowe ustalenie polityki kadrowej i właściwy dobór pracowników,
III. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA
§ 4
W skład Domu Kultury wchodzą następujące stanowiska pracy:
- instruktor ds. artystycznych
- instruktor ds. plastyki
- Główny księgowy
IV. ZADANIA STANOWISK PRACY
1. Instruktor ds. artystycznych:
- oporacowuje i realizuje plan imprez artystycznych, oświatowych oraz rekreacyjno - wypoczynkowych,
- opiekuje się zespołami muzycznymi działającymi w Domu Kultury,
- organizuje w placówce i na terenie Pysznica różnego rodzaju imprezy z udziałem
zespołów amatorskich i zawodowych,
- współpracuje przy organizacji innych imprez mając na uwadze prawidłowe
funkcjonowanie placówki – na zlecenie Dyrektora.
2. Instruktor ds. plastycznych:
- opracowuje i realizuje plan wystaw, konkursów itp. imprez,
- wykonuje opracowania plastyczne, reklamę imprez własnych i zleconych ,
- prowadzi zajęcia w Ognisku Plastycznym oraz Klub Plastyka Amatora,
- współpracuje przy organizacji innych imprez mając na uwadze prawidłowe
funkcjonowanie placówki –na zlecenie Dyrektora.
3. Główny księgowy:
- przestrzega zakresu obowiązków wynikających z przepisów ustawy o finansach publicznych
i rachunkowości,
-odpowiada za prowadzenie rachunkowości Domu Kultury zgodnie z obowiązującymi przepisami
i z zasadami, polegające przede wszystkim na:
a) zorganizowaniu, sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów.
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu sprawozdawczości finansowej.
c) nadzorowaniu całokształtu prac w zakresie rachunkowości.
- analizuje wykorzystanie środków przydzielonych z budżetu lub środki poza budżetowych i innych będących w dyspozycji Domu Kultury
- dokonuje zmian w budżecie
- opracowuje sprawozdania finansowego z wykonania budżetu,
- zatwierdza wszystkie operacje finansowe i majątkowe.
§ 5
Tygodniowy rozkład czasu pracy pracowników Domu Kultury oraz jego wymiar w poszczególnych dniach tygodnia ustala Dyrektor.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 6
1.Szczegółową strukturę organizacyjną określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik
do niniejszego Regulaminu.
2.Pracownicy, którzy z tytułu wykonywania swych czynności mają powierzony majątek stanowiący
własność Domu Kultury są za niego materialnie odpowiedzialni.
3.W sprawach nie objętych postanowieniami regulaminu decyduje Dyrektor .
4.Dla zapewnienia pełnej koordynacji działalności Domu Kultury wszystkie osoby są zobowiązane
ze sobą współpracować.
5.Przez współpracę należy rozumieć wspólne działania przy organizacji i realizacji imprez
organizowanych przez Dom Kultury jak również m.in.:
a- wspólne załatwianie spraw i zadań kompleksowych :
- opracowywanie planów finansowo- rzeczowych na każdy rok,
- opracowywanie kalendarzy imprez, sprawozdań z w/w planów.
§ 7
Zmiany niniejszego regulaminu mogą być dokonywane w sposób w jaki Regulamin został wprowadzony w życie.
Załączniki:
Utworzony przez administrator dnia 2010-11-25
Numer wersji | Zmodyfikowany przez | Data edycji | ZOBACZ | ||||
9 | administrator | 2019-10-10 11:54:01 | Zobacz | ||||
8 | administrator | 2012-02-01 17:02:40 | Zobacz | ||||
7 | administrator | 2011-10-11 13:42:32 | Zobacz | ||||
6 | administrator | 2010-11-25 12:03:25 | Zobacz | ||||
5 | administrator | 2010-11-25 12:03:12 | Zobacz | ||||
Pokaż wszystkie |